Pentru a fi mai aproape de ascultatorii săi și în pas cu tehnologia, vă anunțăm cu bucurie că a fost lansată aplicația Radio Vocea Sperantei pentru Android.

Concret, programul oferit de Radio Vocea Speranței poate fi urmărit acum și pe dispozitivele mobile, tablete și/sau telefoane mobile, care folosesc sisteme de operare Android.

Pe lângă audiția propriu-zisă a programelor Radio Vocea Sperantei, aplicația oferă utilizatorilor și o scurtă descriere a misiunii acestui post de radio, dar poate fi accesată și grila de programe.

„Suntem fericiti pentru ca putem să fim în fiecare zi cu un pas mai aproape de ascultători. Ne dorim ca Radio Vocea Speranței sa fie accesibil și de folos tuturor, indiferent de vârstă sau de locul în care se află. Societatea este în mișcare și noi vrem să îi însoțim pe ascultători pretutindeni. Este o aplicație utilă. O recomand din toată inima”, a declarat redactorul- șef Radio Vocea Speranței, Sorin Dinu.

„În numele tuturor celor pentru care telefonul mobil este mai important decât radioul, televizorul sau calculatorul, mulțumim celor care ne-au oferit această aplicație!”, a spus și coordonatorul tehnic Radio Vocea Speranței, Cristian Sandu.

Aplicația Radio Vocea Speranței pentru Android poate fi descărcată, în mod gratuit din Google Play sau Magazin Play. Puteți da click pentru descarcare chiar  AICI. Audiție plăcută!

 

20.01.2016

Elevii români au triumfat în finala Competiţiei Europene de Robotică Spaţială. Concursul a fost organizat în colaborare cu NASA.
Cinci elevi din Cluj, echipa I-Robot, au câştigat Competiţia Europeană de Robotică Spaţială IRISS din Olanda, sediul ESA ESTEC. Concursul a fost organizat în colaborare cu NASA.

Potrivit rosa.ro, modelul creat de elevii români a luat Premiul I la categoria de vârstă 11-13 ani. “Provocarea a constat în dobândirea unei game largi de abilităţi, reflectând procesul pe care inginerii ESA îl urmează atunci când concep o navă spaţială. A fost necesar ca membrii echipelor să lucreze împreună şi să-şi împartă sarcinile eficient”.

La acest concurs au participat peste 30 de elevi şi studenţi din cinci ţări. Misiunea celor opt echipe finaliste a fost de a folosi un model al Staţiei Spaţiale Internaţionale, echipat cu un Vehicul Automat de Transfer (VAT) din care să descarce o încărcătură cât mai mare.

Astronautul ESA Andreas Mogensen, ambasadorul proiectului de Robotică Spaţială IRISS, a participat la competiţie ca membru al juriului, find impresionat de varietatea şi ingenuitatea mecanismelor şi soluţiilor găsite de tinerii elevi. Astronautul a prezentat participanţilor detalii ale misiunii sale pe Staţia Spaţială Internaţională şi ale proiectelor ESA de robotică.

Robotul construit de elevii clujeni a urcat direct pe locul I la concursul organizat în Olanda de Agenţia Spaţială Americană. Iar cei cinci elevi de la Liceul "Nicolae Bălcescu" şi Şcoala "Iuliu Haţieganu" din Cluj-Napoca au lucrat mai bine de o jumătate de an la proiect sub îndrumarea a doi profesori.

Concursul a fost lansat în ianuarie 2015 pentru elevii de liceu din întreaga Europă, provocarea pentru ei fiind de a proiecta un robot care ar putea muta o încărcătură de la un capăt al Staţiei Spaţiale Internaţionale (ISS) la altul.

 

sursa: descopera.ro

13.07.2015

Primul zbor al unui avion electric peste Canalul Mânecii a fost realizat cu succes de un aparat produs de compania Airbus, care a parcurs vineri, în 37 de minute, distanţa de 74 de kilometri dintre aeroporturile Lydd, din Marea Britanie, şi Calais-Dunkerque, din nordul Franţei, transmit AFP şi EFE.

'Fabricarea şi pilotarea unui avion de acest tip a fost ca *un vis de copil*', a declarat, la finalul cursei, francezul Didier Esteyne, care s-a aflat la manşa aparatului E-Fan, la a cărui proiectare a contribuit.

Inginerul a refuzat să facă vreo paralelă între el şi ilustrul său compatriot Louis Bleriot, rămas în istorie pentru prima traversare cu avionul a Canalului Mânecii, în 1909. 'Ca mulţi alţii din industria aviatică, Louis Bleriot a fost un erou şi o sursă de inspiraţie pentru mine şi sunt foarte mândru că pot onora moştenirea lui prin această primă traversare cu un avion propulsat electric', a spus el.

Prezentat în premieră în 2013, la salonul aeronautic de la Bourget, de lângă Paris, avionul electric este un bimotor care cântăreşte 600 de kilograme, are o lungime de 6,7 metri şi o anvergură a aripilor de 9,5 metri. Aparatul are la activ aproximativ o sută de zboruri, de la prima sa testare, în aprilie 2014. Este alimentat cu baterii de 250 volţi, instalate pe aripi, are o autonomie de zbor de 45 de minute, o viteză de croazieră de 160 km/h şi poate atinge un maxim de 220 km/h.

Compania Airbus intenţionează să perfecţioneze actualul prototip cu două locuri, E-Fan 2.0, mai ales pentru a creşte autonomia sa de zbor, urmând să treacă apoi producţia de serie, în Franţa, la Pau Pirineos, şi la comercializare, spre sfârşitul anului 2017. Investiţia va fi de aproximativ 20 de milioane de euro şi vizează şi realizarea unui model cu patru locuri, E-Fan 4.0.

Grupul Airbus speră ca, în următorii 20-30 de ani, să se poată efectua zboruri chiar şi cu 60 de pasageri la bord în avioane propulsate exclusiv cu energie electrică.

 

sursa: descopera.ro
foto: criteriul.ro

05.11.2015

Guvernul scoţian a anuţat aprobarea construirii primei ferme plutitoare de mori eoliene a Regatului Unit. În momentul în care proiectul va fi finalizat, ferma va deveni cea mai mare de acest gen din lume.

Instalaţia eoliană va fi poziţionată la aproximativ 25 de kilometri de coasta oraşului Peterhead, situat în cel mai estic punct al ţării. Proiectul, denumit „Hywind”, va fi pus în aplicare de compania norvegiană Statoil, care îşi propune să alimenteze, prin intermediul turbinelor, aproximativ 20.000 de cămine.

Pentru început, vor fi instalate 5 turbine plutitoare, fiecare având o capacitate de 6 MW. Împreună, aceste mecanisme vor genera 135 GWh în fiecare an. Spre deosebire de turbinele eoliene normale, cele din sistemul Hywind vor fi ancorate pe fundul mării, unde vor fi îngropate cabluri, destinate să transporte energia electrică spre staţiile plasate pe uscat.

Vestea implementării proiectului norvegian vine la câteva zile după ce construcţia unui alt sistem de turbine eoliene a început în largul coastelor Marii Britanii. Aceste iniţiative se alătură celor din ultima perioadă, arătând că producătorii de energie electrică îşi îndreaptă tot mai mult atenţia asupra surselor regenerabile.

Se doreşte ca până în anul 2020, mai mult de un sfert din energia electrică produsă să provină din surse regenerabile, cum sunt turbinele eoliene. Atât guvernele ţărilor lumii cât şi marile companii producătoare de energie electrică fac front comun în acest sens. Astfel, se pune tot mai accentuat problema înlocuirii combustibilor fosili cu forme de energie nepoluantă, pentru a se diminua efectele pe care le au noxele asupra atmosferei planetei noastre.


sursa: descopera.ro
foto: recolta.eu

29.06.2015

Bio-roboţi de investigaţie sunt lansaţi la apă în Oceanul Indian în cadrul unui studiu iniţiat de liderul cercetării ştiinţifice din Australia, organizaţia Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation (CSIRO), într-un efort de a înţelege procesele fizice şi biologice de importanţă crucială din Oceanul Indian, informează agenţia Xinhua.

Roboţii, denumiţi BioArgos, vor măsura pentru prima dată oxigenul, nitraţii, clorofila, materia organică dizolvată în apă şi particulele existente între Insula Christmas din Australia şi Madagascar, a anunţat vineri CSIRO.

În ciuda importanţei Oceanului Indian pentru resursele de pescuit, pentru transportul maritim şi pentru mijloacele de existenţă ale populaţiei din jurul său, conducătorul proiectului CSIRO, dr. Nick Hardman-Mountford a declarat că se ştiu relativ puţine lucruri despre adâncimile şi sănătatea biologică a ecosistemului.

 "Estul Oceanului Indian, singur, aduce în capturi şapte milioane de tone de peşte pe an", a spus Hardman-Mountford. "Şi, de asemenea, determină climatul din regiunile din jur, regiuni în care trăieşte 16 la sută din întreaga populaţie a lumii", a adăugat acesta.

"Deci, este important să urmărim ce se întâmplă sub suprafaţa apei", a continuat Hardman-Mountford.

Patru dintre bio-roboţi, fiecare în valoare de până la 100.000 de dolari australieni (77.173 dolari), vor fi coborâţi în nişte vârtejuri de apă şi vor ajunge astfel până la 2.000 de metri adâncime, în derivă, purtaţi de curent.

Modificările din chimia şi biologia ecosistemelor marine vor fi măsurate instantaneu iar datele vor fi transmise către cercetători în timp real prin intermediul unui satelit, astfel putând fi construită o imagine tridimensională a Oceanului Indian.

Hardman-Mountford a declarat că roboţii vor permite cercetătorilor să înţeleagă dezvoltarea planctonului şi cât de mult carbon se absoarbe sau este folosit în lanţul trofic şi cât de mult este ascuns.

"A ştii despre aceasta creştere este important pentru o predicţie în legătură cu cât de multă hrană poate produce Oceanul Indian şi cât de mult dioxid de carbon se poate înregistra şi, de asemenea, ne va da o idee mai bună cum sa menţinem Oceanul Indian sănătos şi productiv", a spus Mountford.

Bio-roboţii vor fi desfăşuraţi pe parcursul unei expediţii a Organizaţiei pentru Alimentaţie şi Agricultură a ONU (FAO) prin Mauritius şi Madagascar, precizează Xinhua.


sursa: descopera.ro

Promo